مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(ع) در تالار نیایش شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
سه شنبه 7 اسفند 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 10صبح روز سه شنبه 7 اسفند ماه 1397 هم زمان با ولادت حضرت فاطمه ی زهرا(س) و تولد حضرت امام خمینی(ره) مراسم جشن باشکوهی به همت حوزه ی بسیج جامعه ی زنان در تالار نیایش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ معصومه ادیب مسئول بسیج خواهران سپاه ناحیه ی شهرستان شوش ضمن عرض خیر مقدم به مسئولین و همکارانی که در اجرای این جشن با قلم یا قدم خود یاری کردند به فرازی از فضائل و خصوصیات حضرت فاطمه ی زهرا(س) اشاره کرد .

حجت الاسلام عباس دانیالی نماینده ی ولی فقیه در سپاه ناحیه ی شهرستان شوش ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه ی زهرا(س) گفت : در حالی که برای ولادت  بانوی دو عالم جشن و سروری را برپا کرده ایم نباید سالروز تولد  معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را فراموش کنیم .

وی افزود : امروز به خاطر بانوی دو عالم جشن گرفته ایم ، بانویی که همتا ندارد ، بانویی که در تمام هستی به عظمت و شکوه او  در هر دو عالم پیدا نمی شود ؛ درست است که امام نبود  اما بر تمام امامان ولایت داشت ، وقتی حضرت نبی اکرم(ص) با آن همه عظمت که تمام ائمه ی اطهار(ع)  در مقابلش سر تعظیم فرود می آوردند ، در مقابل حضرت فاطمه(س) سر خم می کند و بر دست او بوسه می زند ؛ درست است که برخی می گویند پیامبر دست کارگر را می بوسد اما این گفته ها بر اساس یک سری روایات نا معتبر است چون خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی  فقط بر دست حضرت فاطمه(س) بوسه زده است .

نماینده ی ولی فقیه در سپاه ناحیه ی شهرستان شوش در ادامه خاطر نشان نمود : تمام ائمه از جمله حضرت امام حسن عسکری (ع) می فرماید « ما حجت خدا بر مردم و حضرت فاطمه ی زهرا بر امامان ولایت دارد .» و از نظر ظاهری مادران ائمه از وجود حضرت فاطمه ی زهرا(س) متولد شده اند و همانند گیاهی که از عمق ریشه  تغذیه می شود ، بانوان هم  با الگو قراردادن حضرت فاطمه زهرا (س) راه خود را پیدا می کنند .

 حجت الاسلام دانیالی در ادامه حضرت فاطمه(س) را از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) معرفی کرد و تصریح نمود : امام راحل می فرماید « در بین تمام فضائلی که برای فاطمه(س)  نقل شده ؛ من فضیلتی بالاتر از این سراغ ندارم  که بعد از رحلت رسول اکرم(ص)  ؛ جبرئیل امین 75 یا 95 روز  مراوده با حضرت فاطمه(س) داشتند و به کرات در حال رفت و آمد و در حال گفتگو با آن حضرت بود .» این شوخی نیست که جبرئیل امین خدمت کسی برسد و رفت و آمد زیادی داشته باشد  ولی دیگر ائمه اصلا جبرئیل را ندیده اند و یا فقط صدای او را شنیده اند  ؛ اما همین جبرئیل امین با این همه عظمتش در مقابل حضرت فاطمه(س) دو زانو می نشیند  و  گفتگو می کند . در این 75 یا 95 روز حضرت فاطمه ی زهرا(س)  سه برابر قرآن مطلب گفت و جبرئیل امین یادداشت کرد که این مطالب در کتابی تحت عنوان « صحیفه ی فاطمه »  در دست امام زمان(عج)  می باشد .

وی افزود : حضرت فاطمه(س) مقامی بسیار ارزشمند نزد خداوند دارد ؛ این بانوی بزرگ را وسیله ی حوائج دنیوی و اخروی بدانید ؛ تمام معصومین مقابلش خاضع و خاشع  هستند ؛ هر دل شکسته و نیازمندی  امامی را صدا بزند و از او کمک بخواهد آن امام لبیک می گوید اما اگر کسی حضرت فاطمه را صدا بزند  ، همه ی معصومین و امامان لبیک می گویند .

نماینده ی ولی فقیه در بخش آخر سخنان خود به توصیه ی حضرت فاطمه ی زهرا(س) به حضرت امام علی(ع) لحظاتی قبل از شهادت اشاره کرد و گفت :  حضرت فاطمه(س) سه نکته را به امام علی(ع) توصیه می کند ؛ 1 ـ خیانت نکردن زن نسبت به همسر  2 ـ  پرهیز از دروغ گفتن 3 ـ تمکین از شوهر و انجام دادن هر کاری که شوهر به او بگوید .  اگر بانوان ما در خانه این سه نکته را رعایت کنند و سبک زندگی خود را همانند سبک زندگی حضرت فاطمه(س) تغییر دهند خیلی از گرفتاری ها شیرین می شود ، آمار طلاق پایین می آید و در دادگستری ها و کلانتری ها خلوت می گردد .

دکتر عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش در ادامه ضمن قدردانی از بانیان برگزاری این جشن با شکوه ؛ به کتابی که خود به رشته ی تحریر در آورده و هم اکنون در کشور لبنان به عنوان یک تخقیق علمی از آن استفاده می شود اشاره کرد و در این خصوص اظهار داشت : این کتاب تحت عنوان « جایگاه زن قبل و بعد از اسلام » است که به زبان عربی  چاپ شده است  و در دو بخش به جایگاه زنان می پردازد .

وی افزود : می گویند انقلاب اسلامی چرا زنان را به رعایت حجاب وادار می کند و یا چرا وقتی بانویی از خارج به ایران وارد شود باید مجبور شوند که چادر سر کند برای این که  به آنها جوابی داده شود که حجاب یکی از نشانه های کامل بودن دین است باید گفت ؛  در زمانی یکی از پادشاهان  ایرانی در حرم سرای خود 11 هزار زن داشت و هیچ کدام را هم طلاق نمی داد  ، یا قبل از از اسلام حتی یکی از پیامبران با دو خواهر ازدواج کرده است  و یا مورد داشته ایم که هر زن  با چند مرد ازدواج کرده است ؛ اما وقتی که اسلام آمد این همه جاهلیت را کنار گذاشت .

دکتر غزی در ادامه یادآور شد : می گویند هر مرد می تواند با چهار زن ازدواج کند و همه را هم داشته باشد ؛ این درست است اما در صورتی که مردی بتواند عدالت را به صورت مساوی بین زن ها برقرار نماید نه این که خدشه ای در برقراری عدالت به وجود آید .

فرماندار شهرستان شوش در بخش پایانی سخنان خود به  وظایف زنان در جامعه اشاره کرد و خاطر نشان نمود زن باید جایگاه خود را  در جامعه ترسیم کند  ، زن یک مدرسه در جامعه است  ، همه ی ما دوست داریم فرزند خود را به مدرسه ای ببریم که بهترین معلمین و بهترین امکانات را داشته باشد چون می خواهیم  فرزندمان  رشد کند و به کمالات برسد ؛ زن هم همین مصداق را  دارد و اگر مردها  بتوانند این مدرسه را آماده کنند در چنین شرایطی باید انتظار داشت که یک جامعه ی قوی داشته باشیم .

از دیگر برنامه های این جشن باشکوه می توان به « دکلمه خوانی توسط سیده زینب موسوی ـ اجرای نمایش طنز کوتاه به نام تست بازیگری توسط حسین مانعی و جواد ملیانی ـ مولودخوانی توسط حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت ـ برگزاری مسابقه  سئوال از طرف مادران از فرزند و بلعکس » اشاره کرد .

 

شایان ذکر است در برگزاری این همایش « فرمانداری ، سپاه ناحیه ی شهرستان شوش ، شهرداری شوش ، کمیسیون امور بانوان فرمانداری ،اداره ی اوقاف و امور خیریه ، اداره ی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، بخش خصوصی مدیریت تالار نیایش ، اداره ی تبلیغات اسلامی ؛ هیئت رزمندگان اسلام و ..... » با حوزه ی بسیج جامعه ی زنان شهرستان شوش همکاری داشتند .

لازم به توضیح است در پایان این همایش  مسئولین از نمایشگاه عکس یک نگاه کاری از انجمن فیلم و عکس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی بازدید به عمل آوردند .

 



:: بازدید از این مطلب : 2233
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.